מחקר: הפחתה של 86% בתמותה בקרב מחוסנים מאומיקרון

צבי טסלר 1 Comment on מחקר: הפחתה של 86% בתמותה בקרב מחוסנים מאומיקרון

מחקר שנערך בכללית בנוגע למועילות חיסון קורונה המותאם לזן האומיקרון מצא: הפחתה של 81% בסיכון לאשפוזים ו- 86% לתמותה מנגיף הקורונה בקרב מבוגרים בני 65+

צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מחקר ראשון בעולם שנערך בקופת החולים כללית בנוגע למועילות חיסון קורונה המותאם לזן האומיקרון מצא: הפחתה של 81% בסיכון לאשפוזים ו- 86% לתמותה מנגיף הקורונה בקרב מבוגרים בני 65+

מדובר במחקר המקיף ביותר שפורסם עד כה, שבדק את מועילות מנת החיסון מותאמת אומיקרון במניעת אשפוזים ובתמותה.

צוות החוקרים ניתח בשיטות סטטיסטיות מתקדמות את נתוניהם של מטופלי כללית על מנת לבחון את מועילות מנת החיסון המותאמת לזן האומקירון במניעת אשפוזים ותמותה ממחלת הקורונה בקרב בני 65 ומעלה.

את המחקר הוביל אגף רפואה בקהילה של כללית בשיתוף הפקולטה למדעי הבריאות באוניברסיטת בן-גוריון בנגב והמעבדה למקסימיזציה של תוצאי בריאות במכללת ספיר.

מועילות הבוסטרים ירדה והגנה פחות מפני ווריאנטים חדשים של האומיקרון שהופיעו בישראל בסוף שנת 2022. בעקבות זאת, הומלץ על ידי משרד הבריאות בישראל, לאחר אישור ה- FDA, להתחסן במנת חיסון מותאמת אומיקרון, בתנאי שעברו שלושה חודשים לפחות מקבלת מנת החיסון האחרונה או החלמה. החיסון תועדף לאנשים בסיכון גבוה לתחלואה קשה מקורונה, לרבות בני 65 ומעלה.

מחקר של כללית המתפרסם כעת, עקב אחר כלל בני 65 ומעלה חברי הכללית זכאי החיסון, והשווה את שיעורי האשפוזים והתמותה מקורונה באוכלוסייה שקיבלה את החיסון מול אלו שלא קיבלו אותו.

המעקב בוצע במהלך הגל הנוכחי של הקורונה, לאחר אישור חיסון מותאם האומיקרון בישראל, בין התאריכים 24 בספטמבר 2022 ועד ל-12 בדצמבר 2022. החוקרים סקרו נתונים של 622,701 חברי כללית. שיטת המחקר כללה תיקנון רב-משתני עבור מגוון גורמי סיכון לתמותה, על מנת לנטרל הטיות אפשריות. גודל הקבוצה הרחב ביותר אפשר הערכה מדויקת של הקשר שבין קבלת מנת החיסון לבין שיעורי אשפוז ותמותה הנובעים מתחלואה בקורונה.

ממצאי המחקר: הגיל הממוצע של אוכלוסיית המחקר היה 75. בסוף תקופת המחקר, 14% מאוכלוסייה זו קיבלה את החיסון מותאם האומיקרון. בקרב מקבלי מנת החיסון נצפתה הפחתה של 81% בשיעורי האשפוז ו-86% בשיעורי התמותה מ- COVID-19, בהשוואה לקבוצה שלא חוסנה בחיסון האומיקרון.

לדברי ד"ר דורון נצר, ראש אגף רפואה בקהילה בכללית: "עם פרוץ הגל הנוכחי שנבע מתתי זנים של האומיקרון, עלתה השאלה לגבי מועילות מתן חיסון מותאם אומיקרון, למניעת תחלואה חמורה ותמותה. החיסון אושר בFDA בנוהל חרום מבלי שנערכו מחקרי יעילות למניעת מחלה קשה, ולכן ישנה אי-וודאות בעולם לגבי מועילותו. תוצאות המחקר שערכנו מלמדות באופן חד משמעי כי חיסון האומיקרון קשור בצורה מובהקת בהפחתת הסיכון לתמותה מאשפוזים ותמותה מקורונה, לרבות מהזנים הנוכחיים של האומיקרון. מהתוצאות עולה כי החלטת משרד הבריאות להמליץ על מתן מנת חיסון נוספת לאוכלוסייה המבוגרת מנעה אשפוזים רבים ואף תמותה מקורונה. פרסום ממצאי המחקר יכול לתרום לשכנוע האוכלוסייה בסיכון להשלים חיסון מועיל זה".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    עד כמה אפשר לשטות בציבור כאשר כל כך הרבה חללים הפיל החיסון מוות הזה
    בושה לכם על שיתוף פעולה בכתבות מהסוג הזה